Veelgestelde vragen en antwoorden

Hoe betalen?

Zodra u online inschrijft, ontvangt u een automatische bevestiging via e-mail. Daarna sturen we u een factuur op. Gelieve de kostprijs van de opleiding over te schrijven op Confocus bvba – Sint-Truidersteenweg 576A – 3500 Hasselt – Bankrekening FORTIS IBAN BE41 0015 3519 0910, BIC GEBABEBB, met vermelding van het factuurnummer. Indien u wenst te betalen via de kmo-portefeuille, vindt u hier meer informatie.

Annulatievoorwaarden: Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de opleiding. Uiteraard verwelkomen wij graag een collega in uw plaats! Bij laattijdige annulatie zien we ons verplicht het volledige bedrag aan te rekenen en blijft de betalingstermijn behouden.

Betalen met de KMO-portefeuille… hoe werkt dat?

De kmo-portefeuille is een Vlaamse subsidiemaatregel voor kmo’s die investeren in opleiding, advies, technologieverkenning, enzovoort. De kmo-portefeuille subsidieert 30 of 40% van de kostprijs van opleidingen die gevolgd worden door werkenden binnen een organisatie. Elke opleiding moet bijdragen tot het verbeteren van het huidige of toekomstige bedrijfsfunctioneren. E-learning kan niet worden gesubsidieerd met de kmo-portefeuille. Confocus werd door de Vlaamse Overheid erkend als opleidingsverstrekker.

Wat heeft u nodig voor uw subsidieaanvraag via de kmo-portefeuille?

  • Op www.kmo-portefeuille.be kunt u een elektronische subsidieportefeuille openen.
  • Het erkenningsnummer van Confocus: DV.O106917.
  • Het inschrijvingsgeld exclusief 21% btw (= gelijk aan het projectbedrag) van de opleiding. Dit vindt u terug bij elke opleiding onder de rubriek kostprijs. U hoeft dus niet te wachten op de factuur om uw aanvraag via de kmo-portefeuille in te dienen.

Tips

  • Een subsidieaanvraag kan vanaf de datum van inschrijving tot ten laatste 14 dagen na aanvang van de opleiding ingediend worden.
  • Heeft u problemen bij de online aanvraag? Bel het gratis nummer 1700 voor assistentie.

Ik ben geïnteresseerd in een opleiding, maar die komt niet in aanmerking voor mijn permanente vorming. Wat nu?

Wij vragen voor elke opleiding erkenningen aan bij de relevante instanties. Staat er bij een opleiding toch geen erkenning voor uw specialisatie, zijn er een aantal mogelijkheden:

  1. We hebben geen erkenning gekregen voor dat onderwerp
    Zelden, maar toch gebeurt het… we vragen een erkenning aan bij een beroepsinstantie en deze wordt niet goedgekeurd. De redenen kunnen zijn dat de beroepsinstantie zelf een gelijkaardige opleiding organiseert (bv. bij het IGO) of dat het onderwerp toch net niet genoeg aansluit bij het werkveld.
    OPLOSSING: Sowieso leveren wij een administratief aanwezigheidsattest af. Bij sommige beroepsinstanties is het zo dat de opleidingen toch nog worden aanvaard voor permanente vorming indien de cursist kan aantonen dat het onderwerp wel degelijk relevant was voor het uitoefenen van zijn of haar beroep. Vraag steeds na bij uw beroepsinstantie of dit mogelijk is.
  2. Wij hebben geen erkenning aangevraagd voor dat onderwerp
    Soms zien wij de relevantie van een bepaald onderwerp voor een beroepsgroep over het hoofd. Vindt u een relevante opleiding die niet in aanmerking komt voor uw permanente vorming, vraag dan even na bij Nancy hoe dat komt en of de erkenning alsnog kan aangevraagd worden.
  3. Er is een foutje in ons systeem geslopen
    Een derde mogelijkheid is… dat wij gewoon een foutje hebben gemaakt op onze website. Een klein seintje is dan welkom.

Ik ben geïnteresseerd in een opleiding over een bepaald onderwerp maar dat zit niet in het aanbod. Wat nu?

Onze programmacoördinatoren doen er alles aan om een actueel opleidingsaanbod samen te stellen. Maar wie, beter dan u, weet wat er allemaal speelt in de praktijk. Heeft u zelf een onderwerp dat wij niet in onze opleidingen behandelen? Laat het Barbara dan zeker weten!

Wij willen met meerdere collega’s deelnemen aan een opleiding. Wat zijn dan de mogelijkheden?

Wilt u met meerdere collega’s inschrijven met één gezamenlijke factuur, kunt u altijd even informeren naar een eventuele groepskorting.

Ik heb geen bevestigingsmail of reminder ontvangen. Kan dat?

Buiten enkele uitzonderlijke gevallen waarbij er zich problemen in ons systeem voordoen, is het eigenlijk niet mogelijk dat u geen bevestigingsmail/reminder ontvangt. De bevestigingsmail krijgt u normaal dadelijk in uw mailbox. De reminder wordt 1 week voor de aanvang van de opleiding verstuurd.
Best kijkt u eerst even na of de bevestigingsmail niet in uw spamfolder terechtgekomen is. Omdat wij met een automatisch mailsysteem werken, kunnen sommige e-mailprogramma’s deze e-mail als ‘ongewenst’ of ‘onveiling’ bestempelen. Het gebruikte e-mailadres is administratie@confocus.be. Dit adres toevoegen aan uw ‘veilige afzenders’ kan dit probleem in de toekomst verhelpen.
Staat de mail niet in uw spam-folder, neemt u best contact op met ons. Wij kijken graag even voor u na of er iets misliep met de inschrijving.

Ik heb geen attest ontvangen. Hoe komt dat?

Attesten worden steeds via e-mail overgemaakt. Zo gauw de aanwezigheidslijsten bij onze andministratieve dienst afgegeven worden, worden de attesten verwerkt. Dit kan enkele dagen duren. Zeker in drukke periodes.

Best kijkt u eerst even na of de mail met het attest niet in uw spamfolder is terechtgekomen. Omdat wij met een automatisch mailsysteem werken, kunnen sommige e-mailprogramma’s deze e-mail als ‘ongewenst’ of ‘onveiling’ bestempelen. Het gebruikte e-mailadres is administratie@confocus.be. Dit adres toevoegen aan uw ‘veilige afzenders’ kan dit probleem in de toekomst voorkomen.

Kreeg u na enkele weken nog steeds geen attest… of heeft u uw attest dringend nodig? Neem dan zeker even contact op. Wij helpen u zo snel mogelijk verder. Uiteindelijk zal een ongestuurd attest bij ons steeds ‘boven water’ komen. U moet zich dus nooit zorgen maken dat u het attest niet zal ontvangen.

Ik kan niet naar de opleiding komen. Wat nu?

Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de opleiding. Uiteraard verwelkomen wij graag een collega in uw plaats! Bij laattijdige annulatie zien we ons verplicht het volledige bedrag aan te rekenen en blijft de betalingstermijn behouden.

Ik wil mijn inschrijving annuleren. Hoe zit dat dan met de KMO-portefeuille?

Deze informatie komt weldra online. Voor een antwoord op deze vraag neemt u best contact op met Nancy (nancy@confocus.be of 011 75 41 02)

Pin It on Pinterest