Selecteer een pagina

Collega’s, klanten, bezoekers… zijn mondig. Ze willen dat hun vragen snel en positief beantwoord worden. Dit is niet altijd mogelijk. Niet iedereen accepteert een negatief antwoord. Reacties zijn vaak verbaal en non-verbaal agressief waardoor er een gespannen sfeer ontstaat. Deze cursus leert u om te gaan met diverse vormen van agressie. Hoe kunt u agressie voorkomen? Hoe reageert u?

Wat leert u in deze opleiding?

  • Een onderscheid maken tussen diverse vormen van agressie
  • Grenzen kennen en aangeven
  • Correct feedback geven op het agressief gedrag van anderen
  • Wat is agressie?
  • Welke vormen van agressie zijn er?
  • Hoe her- en erkent u agressie?
  • Hoe gaat u om met agressie? (inlevingsvermogen, luistervaardigheid, taal- en woordgebruik, lichaamstaal …)
  • Hoe assertief reageren?
  • Hoe pakt u conflicten aan?
  • Hoe positief communiceren? Ook bij negatieve boodschappen

Ontdek of deze opleiding momenteel op de agenda staat

Dit onderwerp staat momenteel niet op de agenda?
Contacteer Barbara en wij houden u op de hoogte.

Grasduinen in ons volledige aanbod

Dit of een gelijkaardig onderwerp als in-house opleiding?
Contacteer Barbara