Collega’s, klanten, bezoekers… zijn mondig. Ze willen dat hun vragen snel en positief beantwoord worden. Dit is niet altijd mogelijk. Niet iedereen accepteert een negatief antwoord. Reacties zijn vaak verbaal en non-verbaal agressief waardoor er een gespannen sfeer ontstaat. Deze cursus leert u om te gaan met diverse vormen van agressie. Hoe kunt u agressie voorkomen? Hoe reageert u?
Wat leert u in deze opleiding?
- Een onderscheid maken tussen diverse vormen van agressie
- Grenzen kennen en aangeven
- Correct feedback geven op het agressief gedrag van anderen
- Wat is agressie?
- Welke vormen van agressie zijn er?
- Hoe her- en erkent u agressie?
- Hoe gaat u om met agressie? (inlevingsvermogen, luistervaardigheid, taal- en woordgebruik, lichaamstaal …)
- Hoe assertief reageren?
- Hoe pakt u conflicten aan?
- Hoe positief communiceren? Ook bij negatieve boodschappen
Ontdek of deze opleiding momenteel op de agenda staat
Dit onderwerp staat momenteel niet op de agenda?
Contacteer Barbara en wij houden u op de hoogte.
Grasduinen in ons volledige aanbod
Dit of een gelijkaardig onderwerp als in-house opleiding?
Contacteer Barbara