Collega’s, klanten, bezoekers… zijn mondig. Ze willen dat hun vragen snel en positief beantwoord worden. Dit is niet altijd mogelijk. Niet iedereen accepteert een negatief antwoord. Reacties zijn vaak verbaal en non-verbaal agressief waardoor er een gespannen sfeer ontstaat. Deze cursus leert u om te gaan met diverse vormen van agressie. Hoe kunt u agressie voorkomen? Hoe reageert u?

Wat leert u in deze opleiding?

  • Een onderscheid maken tussen diverse vormen van agressie
  • Grenzen kennen en aangeven
  • Correct feedback geven op het agressief gedrag van anderen
  • Wat is agressie?
  • Welke vormen van agressie zijn er?
  • Hoe her- en erkent u agressie?
  • Hoe gaat u om met agressie? (inlevingsvermogen, luistervaardigheid, taal- en woordgebruik, lichaamstaal …)
  • Hoe assertief reageren?
  • Hoe pakt u conflicten aan?
  • Hoe positief communiceren? Ook bij negatieve boodschappen

Ontdek of deze opleiding momenteel op de agenda staat

Dit onderwerp staat momenteel niet op de agenda?
Contacteer Barbara en wij houden u op de hoogte.

Grasduinen in ons volledige aanbod

Dit of een gelijkaardig onderwerp als in-house opleiding?
Contacteer Barbara