Vragen en antwoorden

Hoe betalen?

Zodra u online inschrijft, ontvangt u een automatische bevestiging via e-mail. Daarna sturen we u een factuur op. Gelieve de kostprijs van de opleiding over te schrijven op Confocus BV – Hellebeemden 9B – 3500 Hasselt – Bankrekening FORTIS IBAN BE41 0015 3519 0910, BIC GEBABEBB, met vermelding van het factuurnummer. Indien u wenst te betalen via de kmo-portefeuille, vindt u hier meer informatie.

Betalen met de KMO-portefeuille… hoe werkt dat?

De kmo-portefeuille is een Vlaamse subsidiemaatregel voor kmo’s die investeren in opleiding, advies, technologieverkenning, enzovoort. De kmo-portefeuille subsidieert 20 of 30% van de kostprijs van opleidingen die gevolgd worden door werkenden binnen een organisatie. Elke opleiding moet bijdragen tot het verbeteren van het huidige of toekomstige bedrijfsfunctioneren. E-learning kan niet worden gesubsidieerd met de kmo-portefeuille. Confocus werd door de Vlaamse Overheid erkend als opleidingsverstrekker.

Wat heeft u nodig voor uw subsidieaanvraag via de kmo-portefeuille?

  • Op www.kmo-portefeuille.be kunt u een elektronische subsidieportefeuille openen.
  • Het erkenningsnummer van Confocus: DV.O106917.
  • Het inschrijvingsgeld exclusief 21% btw (= gelijk aan het projectbedrag) van de opleiding. Dit vindt u terug bij elke opleiding onder de rubriek kostprijs. U hoeft dus niet te wachten op de factuur om uw aanvraag via de kmo-portefeuille in te dienen.
  • Een subsidieaanvraag kan vanaf de datum van inschrijving tot ten laatste 14 dagen na aanvang van de opleiding ingediend worden.
  • Heeft u problemen bij de online aanvraag? Bel het gratis nummer 1700 voor assistentie.

Annulatievoorwaarden

Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zien we ons verplicht het volledige bedrag aan te rekenen en blijft de betalingstermijn behouden maar u kan uw inschrijving steeds verplaatsen naar een andere opleiding of webinar.

Ik kan de opleiding toch niet bijwonen, wat nu?

Kosteloos annuleren kan schriftelijk tot uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de opleiding. Uiteraard verwelkomen wij graag een collega in uw plaats! Bij laattijdige annulatie zien we ons verplicht het volledige bedrag aan te rekenen en blijft de betalingstermijn behouden maar u kan uw inschrijving steeds verplaatsen naar een andere opleiding of webinar.

Ik heb een vraag over de webinars

We hebben meerdere mogelijkheden om webinars te volgen:

  • on demand webinars (u kijkt dan wanneer het voor u past – vanuit ons e-learning-platform MY E-LEARNING rechtsboven op onze website)
  • live webinars (u kijkt dan op een vast tijdstip –  vanuit ons e-learning-platform MY E-LEARNING rechtsboven op onze website)
  • virtual classrooms (u kijkt dan op een vast tijdstip – vanuit het webinarplatform ZOOM)
  • We hebben een uitgebreide info-pagina over onze webinars: klik hier!

Ik ben geïnteresseerd in een opleiding over een bepaald onderwerp maar dat zit niet in het aanbod. Wat nu?

Onze programmacoördinatoren doen er alles aan om een actueel opleidingsaanbod samen te stellen. Maar wie, beter dan u, weet wat er allemaal speelt in de praktijk. Heeft u zelf een onderwerp dat wij niet in onze opleidingen behandelen? Laat het Barbara dan zeker weten!

Ik heb geen bevestigingsmail of reminder ontvangen. Kan dat?

Direct na uw inschrijving, ontvangt u een bevestigingsmail. Een herinneringsmail wordt ook op voorhand gestuurd (1 week voor datum van een klassikale opleiding, en 24u voor datum van een live webinar of een virtual classroom). Best kijkt u eerst even na of de bevestigingsmail niet in uw spamfolder terechtgekomen is. Omdat wij met een automatisch mailsysteem werken, kunnen sommige e-mailprogramma’s deze e-mail als ‘ongewenst’ of ‘onveiling’ bestempelen. Het gebruikte e-mailadres is administratie@confocus.be. Dit adres toevoegen aan uw ‘veilige afzenders’ kan dit probleem in de toekomst verhelpen. Staat de mail niet in uw spam-folder, neemt u best contact op met ons. Wij kijken graag even voor u na of er iets misliep met de inschrijving.

Ik heb geen attest ontvangen. Hoe komt dat?

Attesten worden via mail gestuurd na het volledig uitkijken van en webinar of nadat u aanwezig was in een klassikale opleiding.

Best kijkt u eerst even na of de mail met het attest niet in uw spamfolder is terechtgekomen. Omdat wij met een automatisch mailsysteem werken, kunnen sommige e-mailprogramma’s deze e-mail als ‘ongewenst’ of ‘onveiling’ bestempelen. Het gebruikte e-mailadres is administratie@confocus.be. Dit adres toevoegen aan uw ‘veilige afzenders’ kan dit probleem in de toekomst voorkomen.

Kreeg u na enkele weken nog steeds geen attest… of heeft u uw attest dringend nodig? Neem dan zeker even contact op. Wij helpen u zo snel mogelijk verder.