Bij wijze van inleiding wordt in eerste instantie het waarderingsproces zelf onder de loupe genomen, vanaf het eerste contact met het te waarderen bedrijf tot oplevering van het waarderingsverslag. Daarna wordt dieper ingegaan op de verschillende waarderingsmethoden die in de praktijk vaak worden gebruikt en in welke omstandigheden een bepaalde methode best wel of niet gebruikt wordt. Zowel marktmodellen, rendementsmodellen en intrinsieke waarde modellen passeren hierbij de revue.

Na een theoretisch bespreking van de modellen volgt een praktisch luik, waarbij een waardebepaling van een typische KMO wordt ontleed. De lesgever besluit met een overzicht van veel voorkomende valkuilen en knelpunten en met een analyseschema dat kan gevolgd worden om de waarde van de aandelen te verhogen.

Het volgende komt aan bod:

  • Inleiding – het waarderingsproces
  • Waarderingsmethoden
    • Soorten
      • Marktbenadering : marktmodellen
      • Inkomstenbenadering : rendementsmodellen
      • Activa benadering : intrinsieke waarde modellen
    • Theoretische inleiding
    • Case study
  • Valkuilen en knelpunten
  • Hoe de waarde van de aandelen verhogen?

Ontdek of deze opleiding momenteel op de agenda staat

Dit onderwerp staat momenteel niet op de agenda?
Contacteer Barbara en wij houden u op de hoogte.

Grasduinen in ons volledige aanbod

Dit of een gelijkaardig onderwerp als in-house opleiding?
Contacteer Barbara